יום שני, 25 במאי 2015

מה אתה יודע על דיני עבודה ?



דיני עבודה הם שם כללי למערך החובות והזכויות של העובדים במקצועות השונים מול המעבידים שלהם, ונועדו בעיקר כדי להגן על העובדים מפני עושק ועבדות. מטרת דיני העבודה היא לאפשר לעובדים לקבל זכויות אנושיות בסיסיות, וכן כלים מעשיים ושימושיים כדי שיוכלו להתמודד מול מעסיק נצלן או לא הוגן בשעת הצורך.

כוונות לחוד ומעשים לחוד


למרות הכוונה הטובה, רוב העובדים אינם מכירים את לשון החוק וגם כאשר הם מכירים אותו, התעמתות עם המעסיק עלולה לעלות להם במקום העבודה ולעיתים גם במאבק משפטי ממושך שאין להם יכולת לעמוד בו, כלכלית או נפשית. לעיתים גם אם העובדים מודעים לעובדה שהם מנוצלים או שלא ניתנות להם כל הזכויות המגיעות להם, הם מעדיפים לשתוק. ההמלצה לכל עובד היא ללמוד מהם תנאי העבודה הנאותים שהוא אמור לקבל, ומידע זה זמין באינטרנט, ובכל מקרה של חשד לפגיעה בזכויות העובד לפנות לייעוץ אצל עורך דין מומחה לדיני עבודה.


פתרון סכסוכים


לא כל סכסוך או אי-הסכמה בין העובד למעביד חייב להסתיים בטונים צורמים ופיטורים. עורך דיון מומחה לדיני עבודה יכול לסייע ולגשר בין העובד למעביד ולמצוא את שביל הזהב בו שניהם יכולים ללכת יחד, במסגרת החוק, כמובן. רק כאשר אין ברירה, ולאחר הכנת החומר בצורה יסודית, תוגש תביעה לבית הדין לענייני עבודה.

התמצאות בדיני עבודה


המלצתנו, כאמור, היא ללמוד מהם זכויות העובד הבסיסיות, אך דיני העבודה אינם מסתכמים בכמה שורות בלבד שניתן לזכור בעל פה. החוק להגנת העובד הוא מורכב, ומכיל סעיפים וסייגים רבים בכל נושא ונושא ונדיר שעובד מן השורה ידע אותם על בורים. עורך דין מומחה לדיני עבודה, לעומת זאת, מכיר את לשון החוק לעומק, מלפני ומלפנים, ומתמצא בנבכי לשון החוק, שאינה ברורה לרוב האנשים. אנשים רבוים טועים לחשוב כי הם מכירים את החוק מספיק טוב ומנסים לייצג את עצמם באופן עצמאי בבית המשפט, כמעסיקים או כמועסקים, וברוב המקרים מפסידים במשפט, רק בשל עובדה זו. בכל מקרה של מחלוקת סביב דיני עבודה, ובוודאי כאשר העניין מגיע לבית המשפט, מומלץ ועדיף להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה, כדי להבטיח את מיצוי הדין ולהגדיל את סיכוייכם לזכות במשפט.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה