יום שני, 28 בספטמבר 2015

המדריך לקבלת פיצויים בעקבות תאונות עבודה


תאונות עבודה מוגדרות ככל אירוע בו נפגעים עובדים במהלך העבודה ובגללה, וכן תאונות המתרחשות בדרך לעבודה או ממנה הביתה ותאונות שהתרחשו במהלך הפסקת האוכל, גם אם היא מחוץ לכתלי מקום העבודה. עד כאן הכל טוב ויפה, אך כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם בעקבות תאונת עבודה יש לתבוע את הביטוח הלאומי, והדרך לקבלת הכסף אינה פשוטה כלל. עורכי הדין במשרד גולן ושות', המתמחים בתאונות עבודה, מגישים את המדריך המקוצר לקבל פיצויים בעקבות תאונת עבודה.

הצעד הראשון


במקרה שנפגעתם בתאונת עבודה כדאי שתציינו זאת בפני הצוות הרפואי המטפל בכם ותדגישו את העובדה שמדובר בתאונת עבודה. במקביל יש ליידע את המעסיק בנוגע לכך ולבקש ממנו טופס הפנייה לטיפול רפואי, שמספרו ב.ל 250. במקרה שהיו עדי ראייה לתאונה כדאי מאוד לשמור פרטי התקשרות עימם, במידה ומצבכם מאפשר זאת כמובן. שמרו את כל התיעוד של הטיפול הרפואי והתקשרו לעורך דין מומחה לדיני עבודה בהקדם.

את מי תובעים?


במקרה של תאונות עבודה יש לתבוע את המוסד לביטוח לאומי כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם ולממש את כל הזכויות שמגיעות לכם. מכיוון שמדובר בתאונת עבודה יש לתבוע גם את המעביד, ובמקרה שמדובר בתאונת דרכים בדרך אל העבודה או ממנה, יש לתבוע גם את חברת הביטוח של הנהג הפוגע. כדאי לשים לב כי התביעה מוגשת בצורה הנכונה ובמועד הנכון כדי שלא תידחה. ההמלצה שלנו, כאמור, היא להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום תאונות העבודה ובהתמודדות עם המערכות של הביטוח הלאומי כדי להצליח ולמצות את הזכויות המגיעות לכם כדין.

הגשת התביעה


המסמכים הרפואיים ששמרתם, קבלות בגין הוצאות שהיו לכם הקשורות לתאונה ולטיפול הרפואי שנדרשתם לו בעקבותיה וכו', צריכים להיות מוגשים לביטוח הלאומי בהקדם. כמו בכל משרד ממשלתי גדול, הביורוקרטיה בביטוח הלאומי גדולה, ההליכים לוקחים זמן רב, וככל שתקדימו להגיש את התביעה כך יתקצר משך ההמתנה שלכם לקבלת הפיצוי המגיע לכם.
אם יש ספק, אין ספק
לסיום נחזור שוב על ההמלצה להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה לנושא תאונות עבודה, ונדגיש כי להתנהלות שלכם בימים הראשונים שלאחר התאונה השפעה מכרעת על קבלת התביעה או דחייתה ועל גובה הפיצויים שתקבלו או לא תקבלו מהביטוח הלאומי.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה