יום חמישי, 30 ביולי 2015

עורך דין לפשיטת רגל


ההכרה של המדינה בחוסר היכולת של אדם או חברה לעמוד בחובותיהם כלפי אחרים מוגדרת כפשיטת רגל, הגדרה משפטית מיסודה שמאפשרת לו לפתוח דף חדש בחייו. הדרך להגיע לכך טמונה בפנייה אל עורך דין מקצועי שמלווה את הלקוח החל מרגע הגשת בקשת פשיטת הרגל ועד לקבלת ההפטר הנכסף עבור חובות העבר. להלן עיקרי פעולתו של כל עורך דין לפשיטת רגל שתבחרו בו.

מתי כדאי לפנות לעורך דין פשיטת רגל?

הליך פשיטת הרגל יוצא לדרכו כאשר לאדם יש חובות גדולים מכפי יכולתו הממשית, כאלה שמאיימים על איכות חייו הבסיסית (מזון, דיור וכו') אך הוא מגלה רצון להחזיר חלק מחובותיו בהתאם ליכולות הכלכליות שלו. ההליך הינו בעל אופי משפטי ולכן חשוב להיות מלווה בעורך דין לאורך מספר שלבים עיקריים:
פתיחת הבקשה לפשיטת הרגל – ראשית כל, עורך הדין מוודא וחותם על מסמכים שונים המצהירים על הכנסות החייב ונכסיו השונים. בשלב זה ננקטות פעולות שונות כנגד החייב כגון עיקול משכורות, איסור שימוש בכרטיסי אשראי, איסור יציאה מהארץ ועוד. על החייב לעמוד בתשלומים החודשיים שנקבעו לו עד תום ההליכים ולהתייצב לחקירות יכולת במשרדי ההוצאה לפועל.
הוצאת צו פשיטת רגל ע"י בית משפט – זהו החלק שמתרחש רובו ככולו בין כתלי בית המשפט, כאשר על השופט לקבוע האם להוציא צו פשיטת רגל עבור החייב או לדחות אותו. עורך דין לפשיטת רגל עוזר להציג בערכאה זו את החייב באור החיובי ביותר ומוכיח כי התנהלותו הינה תוצאה של תום לב ולא ניסיון להסתיר, להונות ולרמות.
הפטר – במידה ולחייב אין שום יכולת כלכלית להחזיר את חובותיו לנושים וכל התנאים שלעיל התקיימו, הרי שהשופט רשאי להעניק לחייב (לאחר פרק זמן שנע בין 18 חודשים ל- 5 שנים) הפטר על חובותיו, זהו צו שלמעשה פוטר את ההתחייבויות של החייב כלפי הנושים ומאפשר לו לפתוח דף חדש בחייו.

יש לקחת בחשבון כי תהליך פשיטת הרגל הינו מורכב ביותר. חשוב מאוד לשכור את שירותי של עורך דין לפשיטת רגל מקצועי ומיומן על מנת להעלות את סיכויי קבלת ההפטר בזמן הקצר ביותר, ללא הוצאות מיותרות שגם כך קשה לעמוד בהן בתקופה של הליכי פשיטת הרגל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה