יום ראשון, 30 באוגוסט 2015

תביעות נזקי גוף - שאלות נפוצות


כל מאורע שגרם לפגיעה גופנית כלשהי, טומן בחובו בעיות שונות בהתמודדות הנפגע עם המציאות החדשה. הדרך לעבור את התקופה הקשה טמונה בפנייה אל עורך דין מקצועי המתמחה בדיני נזקי הגוף. איש מקצוע זה ילווה אתכם לאורך כל הדרך- החל מהתחלת התהליכים אל מול בעלי החבות כלפיכם, ועד לזכייה בתביעת הנזיקין שמאופיינת בסכומים גבוהים ע"פ רוב. להלן תשובות למספר שאלות נפוצות בנושא זה.

נזקי גוף- באלו סוגי תאונות ניתן לתבוע?


כולנו מקשרים בין מגפת תאונות הדרכים, לה אנו עדים בשנים האחרונות, כאחד מהגורמים הבלעדיים שבגינם נידונות תביעות לנזקי גוף בבתי המשפט. יש להבין כי אומנם אכן מדובר בנתח משמעותי מסך כל התביעות בדיני נזקי הגוף, אך בסופו של דבר לכל אחד מאתנו עלולות לקרות תאונות שונות ומשונות במהלך החיים דוגמת פציעות בעקבות נפילה במבנים (פרטיים וציבוריים), פציעות במקומות העבודה, ברחוב ואפילו תוך כדי משחק מהנה. בכל אחד מסוגי התאונות הללו עוסק עורך דין המתמחה בנזקי גוף ובאמצעותו ניתן לתבוע את הפיצויים הכה חשובים.

תביעות נזקי גוף- את מי תובעים בעצם?


למעשה, הזירה המקצועית המאפיינת את תביעות דיני הנזיקין כוללת לעיתים רבות מספר חבים (נתבעים לצורך העניין) בעת ובעונה אחת. כאשר מדובר בתאונת עבודה, הרי שהנתבעים עשויים להיות המעסיקים עצמם וחברת הביטוח שמבטחת אותם. במקרים אחרים, כמו נפילה ברחוב, עשוי התובע לתבוע את הרשות המקומית, נפילה באולם אירועים תסתיים בתביעה כנגד בעלי המקום וכו'. מאחר וכל אחד מאתנו מבוטח במסגרת הקולקטיב הלאומי (הביטוח הלאומי) הרי שתביעות נזיקין מגיעות בסופו של דבר גם אל הביטוח הלאומי, לקביעת אחוזי נכות ועזרה סיעודית. עורך הדין מייצג את מרשיו מול כל הנתבעים ובכל הערכאות, בתי המשפט והוועדות הרפואיות.

כיצד תובעים את המגיע לכם?


חשוב מאוד להסתייע בליוויי משפטי כאשר מעוניינים ללכת לכיוון של תביעה בגין נזקי גוף. עורך דין מקצועי יאפיין את התיק המשפטי מתחילתו ועד סופו, יהיה אחראי על ניסוח כתב התביעה ואף ינחה אתכם אילו בדיקות לבצע, אצל מי ומתי. למעשה, התביעה הופכת למושכלת יותר ככל שפונים אל איש מקצוע זה מוקדם יותר בתהליך. מאחר ומדובר בתביעות שמאופיינות בפיצויים גדולים, אין להקל ראש בשיקול זה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה