יום שני, 28 בספטמבר 2015

תאונות עבודה – מתי הן מתיישנות?


לכל עילה לתביעה ישנה תקופה שהחוק הגדיר כסבירה להגשת התביעה ולאחריה חל על התלונה חוק ההתיישנות והיא אינה קבילה יותר, וכך גם בתחום של תאונות עבודה. עורכי הדין של משרד עורך דין גולן ושות' מסבירים מתי תביעה על תאונת עבודה מתיישנת ומה צריך לעשות במקרה של תאונת עבודה.

דבר ראשון: לפנות לעורך דין לדיני עבודה


הדבר הראשון שיש לעשות במקרה של תאונת עבודה, לאחר קבלת טיפול רפואי, כמובן, הוא לפנות לעורך דין לדיני עבודה. הדבר נכון גם במקרים של תאונות בהן הנזק מיידי, וגם במקרים בהם הנזק התגלה לאחר כמה שנים. עורך דין מומחה  לדיני עבודה יוכל להציג בפניכם את התמונה האמיתית, להעריך את סיכוייכם בהוכחת הנזק וקבלת הפיצויים המגיעים לכם ולהדריך אתכם כיצד לפעול נכון כדי להגדיל למקסימום את סיכוייכם לנצח בתביעה.

חוק התיישנות


באופן כללי, תביעות נזיקין מתיישנות לאחר שבע שנים ממועד התאונה, וכלל זה נכון גם לגבי תאונות עבודה. כלומר- את התביעה יש להגיש לא יאוחר משבע שנים מהמועד בו התרחשה הפגיעה או התאונה.
 כאשר מדובר בתאונות עבודה ישנם כמה חריגים:
  1. מועד גילוי הנזק – המועד הקובע את תחילת התקופה של שבע השנים הוא מועד גילוי הנזק ולא מועד תחילתו, שכן לעיתים מדובר בנזקים מצטברים שמתגלים לאחר שנים.
  2. הקשר בין הפגיעה לעבודה – לעיתים מתגלה הבעיה בשלב מסוים אולם רק לאחר כמה שנים מתגלה הקשר שלה לעבודה. במקרים אלה תקופת ההתיישנות תחל מרגע גילוי הקשר בין הפגיעה לעבודה.
  3. חוסר הכרה או מצב נפשי קשה – במקרים מסוימים האדם נמצא בחוסר הכרה או במצב נפשי קשה  אשר מונעים ממנו, בפועל, מלהגיש את התביעה בזמן. במקרים אלה תקופת ההתיישנות מתחילה רק לאחר שהאדם חוזר להכרה או שמצבו הנפשי משתפר ומתייצב. במקרים בהם מונה אפוטרופוס חוקי לנפגע תקופת ההתיישנות מתחילה ברגע מינויו. 

בכל כלל יש יוצא מן הכלל


האמירה כי בכל כלל יש יוצא מן הכלל היא נכונה ומדויקת במקרה של תאונות עבודה, וכל המידע שהובא להלן הוא מידע כללי. ישנם חריגים נוספים על אלו שצוינו, וכללים נוספים שקצרה היריעה מלהכילם במאמר זה. הצעתנו היא לפנות לעורך דיני לדיני עבודה בכל מקרה של חשד לתאונת עבודה, ולו בשביל ייעוץ ראשוני והבהרת מקומכם מבחינה משפטית.

לייעוץ ראשוני ללא תשלום חייגו עכשיו: 02-5380566
סניף ירושלים | סניף טבריה | יצירת קשר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה