יום שבת, 31 באוקטובר 2015

המדריך להגשת תביעה נגד משרד הביטחון


פגיעה, פיזית או נפשית, הנגרמת במהלך שירות בטחוני מקנה זכאות להכרה כנכים בחסות המדינה, וזהו כלל ידוע. אך לא כולם יודעים מהו המסלול של הגשת תביעה נגד משרד הביטחון ומהו התהליך שיש לעבור בטרם תוכלו לקבל הכרה בזכויותיכם השונות לפי חוק הנכים ותקנותיו. עורכי הדין של משרד עו"ד גולן, המתמחים בהגשת תביעות נגד משרד הביטחון, מסבירים מה צריך לעשות במקרה של פגיעה.

מסמכים רפואיים 


לתביעה עצמה יש לצרף, כמובן, את כל המסמכים הרפואיים הרלבנטיים המאשרים את הקשר שבין השירות הביטחוני לפגיעה, ותיעוד של הטיפולים הרפואיים שניתנו לתובע בשל הפגיעה. למסמכים אלה יש לצרף תצהיר בשבועה על אישור טענותיכם, חתום על ידי עורך דין

תצהיר בשבועה


בתצהיר יש לפרט את תנאי השירות ולהוכיח את הקשר בין הפגיעה לתנאי השירות. העובדה כי הפגיעה חלה במהלך השירות אינה קושרת באופן ישיר את הפגיעה לשירות עצמו. כדאי ומומלץ למלא את התהצהיר בהדרכתו של עורך דין מנוסה בתביעות נגד משרד הביטחון כדי לא להסתכן בדחיית התביעה בשל ניסוח לוקה בחסר.

לאחר הגשת התביעה


אם כבר הגשתם את התביעה והיא לא נדחתה, כלומר משרד הביטחון הכיר באפשרות שהפגיעה נגרמה בשל תנאי השירות, אתם צפויים להיות מוזמנים להתייצב בפני וועדה רפואית מחוזית. בפגישה ייבדק התובע ויעבור תשאול הנוגע למצבו הבריאותי ויכולות התפקוד שלו, בדרך כלל על ידי רופא ומזכירה. על החלטת הוועדה המחוזית ניתן להגיש ערעור תוך 45 ימים בלבד לוועדה רפואית עליונה, בה יושבים כמה רופאים ובסמכותה לשנות את החלטת הוועדה המחוזית.

קביעת שיעורי הנכות 


במידה ותביעתכם אושרה, חברי הוועדה יושבים יחד ומחליטים כמה אחוזי נכות ייפסקו לטובת התובע. לאחוזי הנכות משמעות בכל הקשור לקבלת טיפול רפואי בהיקף מסוים ולגובה המענק החד-פעמי שהתובע יכול לקבל. "נכה צהל" מוכר רק מי שאחוזי הפגיעה שלו גבוהים מ- 20%, ורק מי שמוכר כנכה צהל יכול לקבל גמלה חודשית והטבות נוספות. ניתן להגיש ערעור על קביעת אחוזי הנכות עד 30 יום לאחר קבלת התשובה, ובמידה והתובע מקבל טיפולים רפואיים מסוימים הוא רשאי לבקש כי הטיפולים ימשיכו כסדרם עד לסיום ההליכים המשפטיים.

וועדות הערעורים


וועדת הערעורים ידועות בנטייה סוציאלית לטובת הנכים, בניגוד לקצין התגמולים. אם אתם מלווים על ידי עורך דין המתמחה בתחום התביעות נגד משרד הביטחון, גם אם נפסקו לכם שיעורי נכות נמוכים מכפי שאתם סבורים שמגיע לכם, עדיין ניתן לערער על כך לוועדת הערעורים, ולזכות.

הזדמנות שניה

כדאי לדעת שגם אם תביעתכם נדחתה, במידה ויש בידיכם ראיות חדשות תוכלו להגיש את התביעה נגד משרד הביטחון מחדש, וקצין התגמולים רשאי לשנות את ההחלטה הקודמת בהתאם לכך. במידה ולאחר מיצוי ההליך המשפטי בתביעה, כל עוד הוא נערך בליווי עורך דין מומחה, בכל זאת נדחתה התביעה, תוכלו לתבוע את המוסד לביטוח לאומי, אך יש להתחשב בכך שבחלוף 3 שנים מהגשת התביעה לביטוח הלאומי לא תוכלו להגיש שוב תביעה נגד משרד הביטחון, גם אם יהיו בידיכם ראיות חדשות.

התיישנות

חשוב לדעת כי את טופס התביעה להכרה בנכות יש להגיש לא יאוחר משלוש שנים מיום השחרור. כאשר ישנן ראיות, עדויות או מסמכים רפואיים רלבנטיים רשאי קצין התגמולים להאריך את מועד הגשת התביעה באופן פרטני. גם אם הטיפול בפגיעה החל לפני השחרור מהשירות הביטחוני, הטיפול לא יוכל להמשיך לאחר השחרור אלא אם תוגש תביעה נגד משרד הביטחון.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה