יום שבת, 31 באוקטובר 2015

צריכים להגיש תביעה נגד ביטוח לאומי? אתם זקוקים לעזרה


המוסד לביטוח לאומי הוא אחד הגופים המסורבלים ביותר בישראל. מלבד בזבוז של כספי ציבור בשל חוסר יעילות בעבודה, הסובלים העיקריים מכך הם האנשים הזקוקים לשירותיו של הביטוח הלאומי ועוד יותר מכך, אלה שמעוניינים לממש את זכויותיהם הכספיות מולו. הגשת תביעה נגד ביטוח לאומי היא התנהלות מול גוף בירוקרטי גדול, וכדי להתנהל נכון ולממש את זכויותיכם בקלות ובמהירות, אתם זקוקים לעזרה ממישהו שמבין בתחום.

לא הכל רע


מטרת הקמתו של המוסד לביטוח לאומי הייתה לסייע בקיום חברה צודקת יותר, שוויונית יותר, ומתוך מחשבה על דאגה לנזקקים וחלשים. הביטוח הלאומי, כשמו כן הוא, חברת ביטוח לאומית שנועדה להעניק ביטוח סוציאלי לכל תושבי המדינה, ולהגן עליהם מפני עוני בשל זקנה, אבטלה, תאונה וכו'. כמו בכל חברת ביטוח, המבוטחים משלמים פרמייה חודשית, וכאשר הם זקוקים לעזרה, המדינה אמורה לספק להם אמצעי קיום, מתוך אותו כסף שהפרישו לקופה הכללית כל השנים. כמובן שהמציאות אינה זהה לאותו חזון של מקימי הביטוח הלאומי. 

הגשת תביעה נגד ביטוח לאומי


את הפניה הראשונית למוסד לביטוח לאומי יש לעשות סמוך ככל האפשר למועד אובדן כושר ההשתכרות. לאחר כשנה ממועד הפגיעה מתחיל תהליך של כרסום בזכויות, וחוק ההתיישנות מוחל במלואו אחרי שבע שנים. הליך מימוש הזכויות האזרחיות מול הביטוח הלאומי עשוי להיות ארוך ומסורבל, בעיקר אם תנסו להגיד תביעה נגד ביטוח לאומי בכוחות עצמכם, ללא סיוע של מומחה בתחום. רצוי ומומלץ להיעזר בעורך דין מומחה לתביעות נגד ביטוח לאומי כדי לקצר את ההליכים, לפשט אותם עבורכם וכדי לא לטעות בפרטים טכניים שעלולים לגרום לדחיית התביעה על הסף.

התמצאות בשטח


הביטוח הלאומי מורכב מכמה ענפים שונים, העוסקים בתחומים שונים. לעיתים הפגיעה קשורה לאחד מהם באופן מובהק ולעיתים היא יכולה להיות נידונה בשני ענפים שונים, ואז כדאי להגיד את הבקשה מול הענף שבו תקבלו את הפיצוי הגבוה יותר. לכל מחלקה כללי התנהלות שונים ו"תנאי סף" שונים כדי להיות זכאים לפיצוי בעקבות אבדן כושר הכנסה. הסיכוי שלכם להתמצא בכוחות עצמכם בנבכי המוסד לביטוח לאומי קטן ביותר, והמאבק כמעט אבוד מראש אם לא תיעזרו בעורך דין.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה